Alkuverryttelyn Venytykset

Ennen mitään liikunta suoristusta on hyvä lämmitellä lihakset kohti tulevaa koitosta. Alkuverryttely kannattaa aloittaa lyhyestä koko kehon venyttelytuokiosta. Venytysten ei tarvitse olla pitkiä venyttelyitä vaan nopeita, herätteleviä rutistuksia, kuitenkin varoen ettei kylmiä lihaksia tässä kohtaa vielä rasita liikaa. Maltti on valttia ja jos venytys tuntuu liian voimakkaalta, tee sitä vain hetken verran ja vapauta lihas lepoon useammin, jatka kunnes lopulta pystyt venyttämään hieman enemmän kuin ensimmäisellä kerralla. Alkuvenytykset ovat tärkeitä, jotta lihakset valmistautuvat treeniin ja alkuverryttelyn liikunnallisempaan osuuteen. Jos lihakset ovat jo ennestään kireät ja alkuverryttely aloitetaan ilman venyttelyä, voi helposti satuttaa itsensä ja saada revähdyksen tai venähdyksen aikaiseksi jo pelkästään alkulämmittelystä. Kiinnitä siis huomiota venyttelyyn. Tämänkaltainen nopea venyttely on myös erinomainen tapa aloittaa aamu! Liikeradat ja ryhti parantuvat sekä keho herää hyvin aamuun kun sängyssä ennen nousemista ylös tehdään tämänkaltainen venyttely. Ota siis mallia kissoista ja tule liikkuvammaksi venyttelemällä aamuisin!

Las mer “Alkuverryttelyn Venytykset”