Puhtia Aineenvaihduntaan Chilistä

Chili on varsinainen aineenvaihdunnan ihme rohdos! Sen säännöllinen runsas nauttiminen on terveydelle hyväksi, sen sisältämät ravintoaineet hellii vatsaa ja se on myös hyvä c-vitamiinin lähde. Tutkimukset osoittavat myös että aikuistyypin diabeteksen sekä sydän- ja verisuonitautien riskiä voi laskea syömällä säännöllisesti chiliä. Chili laskee siis veren insuliinipitoisuuksia eli tasoittaa verensokeria ja täten vaikuttaa pitkään ja säännöllisesti syötynä Suomessakin kansan sairauksiksi todettujen sairauksien saantia.

Las mer “Puhtia Aineenvaihduntaan Chilistä”

Vatsa Litteäksi Ruokavaliolla!

Joskus pelkkä ruokavalio muutos voi johtaa suureenkin painonpudotukseen. Liikunnan tärkeys päivittäisessä arjen pyörityksessä on tärkeää, mutta jos liikkuminen ja varsinkin hyötyliikunta jo riittää terveyden ylläpitoon, voi olla aika siirtää katse liikunnan lisäämisestä mieluummin ruokavalioon. Pienilläkin muutoksilla voi olla suuri ero ja tulokset parhaillaan näkyvät jo ihan muutaman viikonkin aikana. Monesti perusterveellisesti liikkuva ihminen syö vääränlaista ruokaa ja siksi paino ei tahdo pysyä kurissa.

Las mer “Vatsa Litteäksi Ruokavaliolla!”

Hyötyliikunnasta Apua Painonpudotukseen

Ihmisen perusliikunnaksi riittää esimerkiksi päivittäinen työmatkan taittaminen kävellen tai pyöräillen. Hyötyliikunta esimerkiksi taittamalla kauppa ja muut lyhyemmät reissut kävellen ja muun muassa hissin unholaan jättäminen. Jos työ tai opiskelumatkasi on yli viisi kilometriä ja taitat sen kesät talvet pyörällä, on tämä jo enemmän kuin tarpeeksi päivittäiseen liikunnan tarpeeseen. Siihen päälle lisättynä vielä vaikkapa joka päiväinen kipuaminen kolmanteen kerrokseen rappukäytävää pitkin ja satunnainen muu liikunta esimerkiksi vapaapäivinä, ei välttämättä tarvetta ole sen kummempaan harrastukseen varsinkin jos ajankäyttö on kortilla. Pienilläkin asioilla saa siis itsensä pidettyä hyvässä kunnossa ja varsinkin juurikin tuo hyötyliikunnan kautta aktiivisuuden saanti kun tuppaa helposti unohtumaan. Salille mennään, mutta sinne ajetaan autolla tai harrastuksissa käydään kerran viikkoon, mutta sen ohella ei tehdäkään mitään muuta. Silloin liikuntaa saa jo huomattavasti vähemmän kuin päivittäisillä pienillä muutoksilla. Vinkkejä hyötyliikunnan lisäämiseen tästä.

Las mer “Hyötyliikunnasta Apua Painonpudotukseen”